תמיכה בצורכי הרכיבים של יצרני שוק הרכב בעל מחזורי-החיים הארוכים

AUTOMOTIVE_email_campaign-1

שרשרת האספקה של מוליכים למחצה עבור שוק הרכב הצליחה לצמוח חזרה מהשפל שבו הייתה בשנים האחרונות. למעט מקרים בודדים, ניתן לומר שאתגרי האספקה וההקצאה הגיעו לסיומם. עם זאת, כיצד השפיעו ושינו השנתיים האחרונות את שרשרת האספקה? כיצד עלייתם של הרכבים החשמליים (EV) תשפיע על יכולת מיקור הרכיבים, וכיצד יוכלו הספקים השונים משוק הרכב לנהל את סיכוני האספקה שלהם?

התפתחות והתקדמות הרכיבים בשוק המוליכים למחצה והפסקת הייצור של גרסאות מוקדמות יותר הן ודאיות. מחזור החיים של מוליך למחצה נגזר מהתקדמות טכנולוגית אשר מביאה למזעור מימדי הרכיבים והמארזים. יצרני הרכיב המקוריים (OCM) מספקים התראה מוקדמת זמן רב מראש אודות הפסקות ועל כן ניתן לחזות ולהתכונן לקראתן. ניתן לעקוב אחר מחזור-החיים של רכיבים ואחר מועדי הגעתם המשוערת לסוף-חיים באמצעות כלים מקצועיים המספקים נתוני ומדדי תעשייה. כלים אלו משתמשים בנתונים המגיעים מהיצרנים יחד עם אלגוריתמים שונים כדי להעריך את תוחלת החיים המשוערת של המוצר.

עם זאת, משבר עלול לשנות את תמונת המצב. במשך השנתיים האחרונות, כאשר הביקוש עקף את ההיצע, הייצור התבצע באמצעות הקצאה מחושבת של משאבים ותיעדוף של הטכנולוגיות והמוצרים החשובים ביותר. רוב ההשקעות הופנו אל עבר מפעלי הייצור החדשים ביותר וטכנולוגיות האריזה החסכוניות ביותר. כעת, כאשר ההיצע מתחיל לעלות על הביקוש, מתקבלות החלטות לוותר על טכנולוגיות ייצור ועל רכיבים ישנים יותר ורווחיים פחות.

מארזים ישנים יותר כמו PLCC ,DIP, ואפילו ה-SOIC הקטן יותר, יוצאים מהסירקולציה ככל שהזמן עובר. למארזים קלאסיים מבוססי lead-frame יש שרשראות אספקה מורכבות עשירות בכלים ואמצעים. כיום רוב ההשקעה נעה לכיוון מארזים מבוססי-מצע (סובסטרט), אשר שרשרת האספקה שלהם פשוטה יותר, ומאפשרת הרכבה חסכונית יותר.

מפעלי צד ג' חיצוניים ומומחים בתחום האריזה מייצגים חלק משמעותי ובלתי מבוטל משרשרת האספקה של ייצור מוליכים למחצה. בשל כך, ההחלטה לעצור תהליכי ייצור או סגנונות אריזה ישנים איננה בידיהם הבלעדיות של היצרן המקורי, דבר שעלול להוביל להפסקת ייצור בלתי-צפויה. גם לתחזיות מבוססות-אלגוריתם יש מגבלות.

כפי שיצרני רכיב מקוריים האצילו חלק נרחב מסמכויות ואחריות הייצור למומחים חיצוניים במטרה לחסוך עלויות, כך קורה גם אצל יצרניות הרכב. מומחי ייצור רבים אחראיים כיום על הייצור, וחשוב מכך - הם בעלי שליטה מלאה על התכן של תתי-מערכות מרכזיות בתחום הרכב. כאשר הביקוש עלה באופן מפתיע על ההיצע לאחר וירוס הקורונה, יצרני רכב רבים לא היו מודעים איזה רכיבים משמשים באיזו פלטפורמה, ולא הצליחו להשיג כמות מספקת של אספקה. כך קרה שהשבתת פסי-ייצור הפכו למחלה נפוצה בתחום.

בשל כך, יצרניות הרכב השקיעו משאבים רבים שיתמכו ביכולות הרכישה שלהם, באיכות הנדסת הרכיבים, ובניהול הסיכונים שלהן כדי להבין להבין את מלוא הפרטים החבויים בשרשרת האספקה על בוריים. בעוד שהאחריות על המוצר עדיין תהיה בידי ספקי משנה שונים, ישנה עליה משמעותית בכמות היוזמות להפחתת-סיכונים ובמידת המעורבות שלהם בשטח לכל אורכה של השרשרת.

אתגרים אלו צצים כעת כאשר רכבים חשמליים גדלו כך שהם מייצגים כ-20% משוק הרכב. קצב הצמיחה של סקטור זה יקבע על-ידי המהירות שבה יצטמצמו הבדלי המחירים בין רכבים חשמליים לבין הרכבים מונעי בנזין וסולר, כמו גם שיפור בזמינות וביכולת ההטענה שלהם, שיפורים בטווחי הנסיעה, ובצפי הכדאיות הכלכלית.

רכב טיפוסי דורש בממוצע בין 500 ל-600 שבבים, משום שהתכנון והשליטה בייצור של תתי-המערכות העצמאיות מביא לכפילויות במנגנוני הבקרה. רכבים חשמליים חדשים יכולים לדרוש בין 1,200 ל-1,300 שבבים בשל החיבוריות הגבוהה לרשתות נתונים וליכולות נהיגה אוטונומית. רק באמצעות חשיבה מחודשת של חלוקת האחריות והשליטה על ייצור תתי-המערכות השונות ניתן יהיה להביא להפחתה בכמות השבבים הנחוצים ולייעול של תכני המערכות.

גם הירידה בהיקף השימוש ברכבי בנזין וסולר, כפי שעולה מחקיקות ברחבי העולם הנוגעות לשוק הרכב החדש, תביא עימה אתגרים חדשים. מועדי המכירה-האחרונה משתנים וישנה אי-ודאות משמעותית באשר למשך זמן התמיכה שתסופק עבור שוק-ההמשך.

חיזוי נכון של צורכי מוליכים למחצה העתידיים של שוק הרכבים החשמליים והמסורתיים, כאשר ברקע האופי הבלתי-צפוי של מחזורי-החיים של מוליכים למחצה, דורשים מיצרני הרכב מספר דברים:

  • הבנה מעמיקה של הפלטפורמות שלהם ברמת הרכיבים.
  • שיתוף מידע ונתונים, בעיקר כזה הנוגע לרשימת חלקים חיוניים.
  • להבין את הגורמים והסיכונים האינהרנטים של שרשרת האספקה לייצור רכיבי מוליכים למחצה, כמו הסיכונים הנוגעים ליכולות הייצור והאריזה.
  • איתור מקורות אספקה מורשים מרובים במידת הניתן, אשר יוכלו לספק גיבוי ומענה בעת משבר.
  • שותפות עם ספקית מוליכים למחצה מורשית עבור שוק ההמשך, אשר יכולה לספק גמישות אספקתית כאשר לא ניתן לחזות מה יהיה מועד-הרכישה-האחרון (LTB).

דרישת מפתח בתעשיית הרכב היא אריכות חיים. בעוד שהדגמים עצמם משתנים משנה לשנה, ההרכבות והרכיבים שיושבים בבסיסם נותרים בשימוש למשך שנים רבות, על פי רוב, הדרישה היא למחזור חיים של 10 שנים לכל הפחות. עם זאת, יש המשערים כי תוחלת החיים הממוצעת של רכבים צפויה להאריך הרבה מעבר ל-10 שנים, ויצרניות מוצר צריכות להתייחס למחזור-החיים לצד דרישות הייצור, חלקי החילוף, והתיקונים.

Rochester Electronics מהווה המקור הרציף למוליכים למחצה, ומשרתת נאמנה את דרישות היצרניות לציוד באיכות גבוהה ובעל מחזור-חיים ארוך.

ההיכרות שלנו עם השוק ולצד מיומנות בניתוח מצב השוק, Rochester Electronics תוכל להציע זווית ראייה ייחודית ורבת-ערך עבור הערכת סיכונים במיקור רכיבים. הצוות המקצועי שלנו יספק עצות אובייקטיביות שיספקו שכבת הגנה נוספת, ותאפשר לעסקיכם למגר נזקים פוטנציאליים ולהימנע מההשלכות היקרות של הפסקת ייצור או תמיכה מוקדמים בשל התיישנות רכיבים. תוך שימוש בראייה הרחבה שלנו אודות מצב השוק, אנחנו מעצימים את לקוחותינו ומספקים להם את הכלים לקבל החלטות מושכלות ומחושבות אשר יבטיחו המשך פעילות חלקה.

באמצעות שיתוף של רשימת החלקים הקריטיים של מיזמים ארוכי-טווח עם ספקית שותפה מורשית אמינה, יוכלו לקוחות לקבל תובנה מעמיקה ומקיפה של הסיכונים המעורבים בפרויקט ולפתח תוכניות מקדימות כדי למגר אותם טרם יהפכו לבעיה בפועל.

תכנון לקראת הבלתי-צפוי הוא חלק אינטגרלי בתהליך ניהול הסיכונים. Rochester Electronics היא ספקית המוליכים למחצה המורשים המובילה בעולם עבור שוק-ההמשך. Rochester מציעה מלאי בזמינות מיידית בעת משבר; מלאי רכיבי סוף-חיים (EOL) מורשה שהגיע ישירות מיצרני הרכיב המקוריים, וייצור מתמשך ורציף של מוליכים למחצה מהוופר, גם שנים לאחר מועד הפסקת הייצור הרשמי.

לאחר שקיבלה הרשאה וזכתה באמונם של היצרנים המובילים בשוק, Rochester מסוגלת להציע זמינות מתמשכת לאחר הגעת רכיבים לסוף-חיים (EOL), כמו גם לספק תובנות ייחודיות על מגמות השוק הנוכחיות בכל הנוגע לשרשרת האספקה לייצור שבבים והרכבת מארזים.

Rochester Electronics מחזיקה באישור עמידה בתקן IATF 16949:2016 לייצור רכיבי מוליך למחצה במתקניה בארה"ב. תקן ה-IATF 16949 אשר פותח על-ידי ה-IATF) International Automotive Task Force) יחד עם קהילת התקנים הבינלאומית, הוא סטנדרט האיכות הגבוה ביותר עבור מערכות ניהול איכות של תעשיית הרכב.

אנחנו מניעים את שוק הרכב קדימה.

קראו כיצד ניתן לתכנן קדימה והימנע מהעלויות הכרוכות בהתיישנות

למדו עוד אודות פתרונות Rochester עבור שוק הרכב

בדקו את תיק המוצרים שלנו לשוק הרכב

קראו עוד על הייצור המורשה של בקר Intel 82527 CAN על-ידי Rochester

המשך לקרוא