היקפן של בעיות התפוקה של שוק המוליכים למחצה התבהרו רק כשהעולם החל להתאושש מהשפעותיה של המגיפה, יותר משנה מאוחר יותר. שוק הרכב אשר מתאפיין באספקה בשיטת בדיוק בזמן (just-in-time), החזקת מלאי מצומצם, וביקוש גבוה, בישר על הבעיות שעתידות לבוא.
מאותה נקודה, ההפרעות לשרשרת האספקה הדהדו והתפרסו לכל השווקים השונים, אשר לא פסחו על סקטורי הצבא והביטחון.
התעשיות הביטחוניות, אשר מתאפיינות בייצור בכמות נמוכה ובדרישות לבדיקות תרמיות ולבדיקות מיוחדות מחמירות, היו תמיד בסיכון גבוה יותר לחוות אתגרים באספקת רכיבים. אם נגדיר את הבעיה באופן הפשוט ביותר, עם הירידה המשמעותית בתפוקת הייצור, זמני האספקה התארכו משמעותית. אך מלבד זאת, צצו גורמים נוספים שהקשו על המצב אף יותר. עם העלייה בביקוש לטכנולוגיות וגיאומטריות חדשות יותר, מפעלי ייצור מצד ג' החלו להכריז על השבתה של פסי ייצור ישנים יותר. במקרים רבים, נפגעו קווי מוצרים שנחשבו לפני כן כ"בטוחים לטווח-הרחוק".
עם השינוי בסדרי העדיפויות של יצרני הרכיב המקוריים (OCMs) בשל המגבלות ליכולת הייצור שלהם, רבים מהם החליטו לוותר על משפחות מוצרים, תהליכי יצור, סגנונות אריזה ישנים יותר.
העלייה במספר הרכיבים שהופסק ייצורם היווה איום משמעותי על תעשיות הביטחון, התעופה, והחלל, אשר מתאפיינות במוצרים בעלי זמני ייצור וחיי שירות ארוכים במיוחד. הוספה של מחזורי ייצור נוספים והארכת משך חיי השירות של מוצרים מעבר למועד שהוגדר בעת השקת המוצר אינם נדירים, ולכן כמעט ובלתי-אפשרי לחזות ולתכנן לקראת צורך ומחסור עתידיים.
על כן, בצל אי-הוודאות בכל הנוגע לזמינות רכיבים בטווח-הקרוב או בטווח הרחוק, כיצד יכולות חברות למזער את סיכונים (מבלי לייצר במקביל סיכונים חדשים)?
בתנאי חוסר ודאות, דרכי הפעולה המומלצות כוללות:
אחריות החברות לא נגמרת באיתור שותף האספקה אשר יכול להבטיח זמינות לאורך זמן, אלא לוודא שאותו שותף מציע תהליך מבוקר של מעבר מאספקה "רגילה" אל אספקה – או אפילו ייצור – מורשה ארוך-טווח לאחר ההגעה לסוף-חיים.
Rochester Electronics, כמפיצה ויצרנית מורשית העומדת בתקן AS6496, מציעה מגוון פתרונות מוליך למחצה ומארזים אשר מתאימים לתקן הצבאי, גם לאחר הפסקת הייצור על-ידי יצרן הרכיב המקורי. בנוסף למלאי עשיר אשר מכיל מיליוני רכיבים זמינים, רוצ'סטר מציעה שירותי הרכבה הרמטית באמינות הגבוהה ביותר, in-house, ומספקת מגוון סגנונות מארזים, ביניהם Ceramic DIP, Side Brazed DIP, Flat Pack, CQFP, PGA, Ceramic Leadless Chip Carrier ו-Metal Can.
אנחנו מציעים גם מבחר מגוון של רכיבים מסחריים ותעשייתיים. ומסוגלים להציע תהליכי עיבוד ו-flows מותאמים-אישית, כדי לעמוד בדרישות השרטוטים המקוריים שלכם.
מתקני הקווליפיקציה והבדיקה המקיפים שלנו מבטיחים מקור נטול-סיכונים לרכיבים תואמי תקני איכות. Rochester היא יצרנית QML מוסמכת ע"י ה-DLA Land and Maritime ל-MIL-PRF-38535 ומציעה מבחר שבבים מסוג Class Q ו-Class V ליישומים צבאיים וליישומים בתחום התעופה והחלל.
המוצרים המיוצרים על-ידינו משתמשים ב-known-good-die אשר נשמר באחד מבין שני מתקני האחסון בחנקן שלנו; הם נבדקים באמצעות הליכי הבדיקה המקוריים של היצרן המקורי (OCM) ועומדים בתקן AS6496. הרכיבים נושאים את אותו מספר-חלק כמו החלק המקורי, משום שהם מובטחים ב-100% לעמוד במפרט הרכיב המקורי. משום שאנחנו מורשים ב-100%, אנחנו לא נדרשים לתקנים כמו AS6171 או AS6081 אשר נדרשים מספקים עצמאיים כאמצעי למניעת-זיופים.
אנחנו יכולים להציע את הניסיון העשיר של צוותי ההנדסה והבדיקה שלנו גם עבור לקוחות שזקוקים לתמיכה רציפה ברכיבים חיוניים מיושנים, עבורם רוצ'סטר לא מחזיקה פרוסות סיליקון מתאימות במלאי.
אנחנו יכולים לספק חלופות מתאימות (בדרגות, במהירויות, בגימורים, ובמארזים שונים) ולבצע בדיקות על-פני פרמטרים נוספים כדי שלקוחותינו יהיו בטוחים כי פתרונות חלופיים אלו מאומתים לפעול כראוי.
אנחנו יכולים לספק תמיכה בשינויים מהותיים לתכן, כגון החלפת רכיבי מפתח מיושנים עם פתרונות ASIC משלנו. במקרים כאלו ניתן לבצע את ההחלפה ל-ASIC כך שתהיה התאמה מלאה מבחינת התאמה, צורה, ותפקוד, זאת ללא כל שינויי תוכנה או אראטה. המשמעות היא שניתן לפשט תהליכי קוואליפיקציה מחדש כמוAerospace DO-254, אפילו עבור יישומים ומערכות בטיחות קריטיים (DAL-A), באמצעות שינויים מזעריים בודדים.
Rochester Electronics מציעה שירותי מלאי – ייצור – ותכנון מחדש מקיפים עבור לקוחות משוק הצבא, התעופה, והחלל.
למדו עוד אודות הפתרונות שלנו עבור שוק הצבא, התעופה, והחלל
קראו את הסקירה שלנו: הימנעות מאירועי DO-254: שינויים גדולים/זעירים בסיווג